
Ce s-a intamplat de fapt? Pur si simplu editorul a vrut sa profite de pe urma faptului ca amazon, prin booksurge.com, are o foarte buna capacitate de a tipari carti la cerere (book-on-demand, pentru anglofoni) si a vrut sa se asigure ca va avea primele exemplare (semnalele, cum ar veni) repede, la timp si de calitate. Numai ca asta insemna sa dea practic exclusivitate lui amazon.com pentru prima faza a vanzarilor, lucru considerat, fireste, inacceptabil de concurenta. Si de aici a pornit toata galceava.
Uite-asa tiparul digital invrajbeste lumea aparent linistita a distribuitorilor de carte (o alta provocare pentru Obama, nu credeti?). Si, pana la urma, o nota buna pentru cei de la amazon.com, primii care au inteles ca fara tipar digital, deci fara posibilitatea de a tipari si un singur exemplar, daca e nevoie, devine practic imposibil sa supravietuiesti in lumea difuzarii de carte. Altminteri, degeaba-si fac ei reclama pe prima pagina la Kindle, tot Indigo-urile ii ajuta cel mai mult in lupta impotriva concurentei. Ca trebuia sa aiba si o morala povestea noastra, nu?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu