„Magazinele din reteaua R-kiosk, lansata recent de grupul de retail finlandez Rautakirja, activ in Romania si prin Hiparion Distribution, permit editorilor de presa sa obtina in termen de circa 24 de ore date despre vanzari, publisherii putand astfel sa isi planifice mai eficient tirajele si campaniile de marketing.“ Asa zice in sapou o stire, altminteri foarte interesanta, aparuta in Business Standard. Decat ca, oleaca mai jos, zice autoarea: „Rautakirja intentioneaza sa deschida pana la sfarsitul anului circa 30 de magazine sub brandul R-kiosk, concentrate in Bucuresti si la circa 200 km in jurul acestuia, in zone cu trafic stradal bun, majorand astfel gradul de penetrare al presei in zona.“
Pai eu ce sa inteleg de-aici? Adica zonele alea cu trafic stradal bun din Bucuresti n-aveau suficiente chioscuri de ziare? Tot tirajul maretelor ziare centrale se difuzeaza exclusiv in perimetrul descris mai sus? Sau poate campaniile de marketing sunt numai pentru zona aia? Ca sa nu mai zic nimic de gradul de penetrare...
Lasand insa prostiile Roxanei Ivan deoparte, stirea este mai mult decat imbucuratoare. Difuzarea de presa in Romania e la pamant, asta o stie orice om implicat catusi de putin in fenomen, asa ca orice initiativa de genul celei a finlandezilor merita salutata cu entuziasm. Un entuziasm moderat, totusi, pentru ca a mai vrut si Lagardere sa rupa piata-n doua, da' mai mult de 62 de puncte de difuzare nu i-au iesit. Pana la cele circa 1800 ale dusmanului Rodipet mai e.
vineri, 8 august 2008
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu