V-am mai povestit despre faptul ca producatorii de masini de tipar offset au inteles ca marea lor provocare este sa micsoreze pe cat posibil timpul de pregatire a masinii intre doua intrari, si am mentionat recordul stabilit de Rapida 106 de la KBA. manroland a ridicat manusa si a pus la munca masina pe care o puteti viziona in poza de mai sus, pe numele ei complet ROLAND 700 DirectDrive press (6 grupuri, schimbare automate a placilor, spalare automata si alte caracteristici interesante, pe care le gasiti povestite aici.) Scopul? Sa determine cate lucrari de 1000 de exemplare tiraj se pot tipari in 24 de ore (ma rog, asta-i versiunea noastra, ei au vrut sa vada cate schimbari complete de placi pot fi facute, in conditiile tirajului mentionat). Rezultatul? 169 de schimbari complete (adica 676 de placi, basca spalari si toate cele). Pe intelesul tuturor, 1000 de coli produse in 8 minute si jumatate, incluzand aici tot: punerea placilor, reglarea caderilor, tirajul propriu-zis, scoaterea placilor si spalare. Da, impresionant!
Din pacate, manroland n-a comunicat nimic despre scula cu care au fost facute placile, daca erau pregatite dinainte sau CTP-ul (asa banui, ca a fost vorba de un Computer-to-Plate) a mers simultan cu masina. In schimb, au tinut sa precizeze ca recordul a fost stabilit impreuna cu binecunoscutul producator de hartie Sappi, fiind folosita hartia lor cu uscare ultrarapida Tempo, in versiunea Tempo Silk de 150 g/mp.
marți, 17 iunie 2008
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
4 comentarii:
Salut,
Placile erau facute CTP, fara doar si poate. Operatiile nu includ ajustari de registru si de cerneala (aproape nenecesare).
Am vazut R700 DD in urma cu cativa ani. Este impresionant, insa nu cred ca este un motiv suficient ca sa o cumperi.
Sigur ca nu si nici n-am vrut sa fac vreo recomandare cu textul asta. E doar un articol din ciclul „ce mai face offsetul in lupta sa cu digitalul“. Altminteri, ca orice record, interesant. Chiar impresionant.
DD la R700 nu e nou. Ei tot bat moneda de ani buni incercand din rasputeri sa vanda. Nu stiu sa fi avut succes prea mare.
Decat sa plateasca pentru reclama, mai bine se joaca de-a recordurile, nu? E mai ieftin.
Trimiteți un comentariu