Ce-i aia transpromo? Pai e un concept relativ nou despre imbinarea materialelor „transactional“ (a facturilor, adica) cu cele promotionale, pe principiul ca plicurile care contin reclame ajung la cos necititite, in timp ce facturile, vrei, nu vrei, tot le citesti, si asa ajunge la om si mesajul de promovare. Ideea e ca toata treaba sa fie facuta intr-un singur document, ca altminteri fluturasi bagati in plic si aruncati instantaneu la cos s-au mai vazut, si nu de azi, de ieri, inclusiv pe la noi. Vom mai discuta despre transpromo, dar daca doriti detalii in plus puteti incepe de aici.
Ok, si acum sa intram in stirea propriu-zisa: Vodafone Australia a anuntat recent ca, de la 1 octombrie 2008, nu va mai trimite facturi clientilor (4 milioane) decat prin e-mail. Ca back-up (ca poate ajunge mailul direct in trash), facturile vor fi disponibile si online, prin MyVodafone. Oricum, din punctul de vedere al gigantului telefoniei mobile, in Australia nu se va mai tipari nimic.
Moare hartia? Nu va grabiti. Pentru ca trebuie sa luati in calcul ca, in aceeasi Australie, Telstra (9,6 milioane de clienti pe fix, 9,3 milioane pe mobil) a trecut la transpromo inca din iulie (factura din fotografie). Asa ca Vodafone pierduse oricum oportunitatea de a fi primul pe piata cu asa ceva si avea de ales intre a fi considerat un imitator si a incerca o alta varianta, hai s-o numim e-transpromo (stirea completa si sursa facturii pozate aici.)
Daca Vodafone a facut bine sau nu, vom vedea. Parerea mea cred ca deja o cunoasteti si cel mult pot sa va reimprospatez memoria invitandu-va sa cititi textul asta. De un singur lucru putem fi siguri: ca putem sa-i plangem pe tipografii care au pierdut contractul Vodafone Australia.
marți, 16 septembrie 2008
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
2 comentarii:
Cred ca facturile in plic ar trebui sa fie optionale, cel putin pentru persoanele fizice. Un simplu SMS este suficient pentru a informa clientul despre suma pe care o are de platit. Mail-ul nu mi se pare o solutie viabila, din simplul motiv ca un client isi poate schimba oricand adresa de mail si devine incomod pentru el sa informeze compania de telefonie mobila. Ca back-up la SMS ar putea fi un cont al clientului prin care se poate conecta cu numarul de telefon si CNP pentru a verifica detaliile legate de factura. Dar repet, ar fi optiunea clientului de a renunta la factura in plic, pentru ca inca mai sunt multe persoane care nu au acces la internet sau care prefera plicul.
Da, pentru o firma de telefonie mobila s-ar putea sa fie si mai ieftin sa dea SMS-uri, basca mai au si o baza de date perfecta in sensul asta. Insa nu cred ca le-ar conveni sa faca o separare intre persoanele fizice si cele juridice (care n-au cum sa bage SMS-ul in contabilitate). Dar celelalte firme (curentul, gazul telefonul fix etc.) n-ar prea putea. Si, intre noi fie vorba, ma gandesc cu groaza ce se poate intampla daca-mi vine cheful sa-mi schimb numarul si la ce cozi ar trebui sa stau.
Nu s-au lamurit inca firmele pe-afara cat de eficace e transpromo, mai ales ca tiparul digital mai are de crescut berechet (calitate mai buna, costuri mai mici...) Deocamdata, e doar un drum posibil de urmat. Oricum, ideea e foarte buna, pentru ca o factura tot trebuie s-o transmiti cumva. Daca-i poti atasa si-un mesaj publicitar (moca, nu?) cu atat mai bine. Mai ales ca factura tot trebuie sa mi-o citesc, asa ca, vreau, nu vreau, ajunge si mesajul promotional la destinatar, nu direct la cos.
Trimiteți un comentariu