duminică, 25 mai 2008

Cum putem castiga Eurovisionul

Aseara m-am uitat ca fraierul la cea mai slaba editie a Eurovisionului din cate mi-a fost dat sa vad. Dar am rezistat pana la sfarsit ca sa vad cum se descurca in contextul asta stupizenia de melodie pe care maretul juriu roman a trimis-o sa ne reprezinte cu fala si cinste. Pentru parlitul de loc 20, se cheama ca am facut un efort prea mare.
Sper insa ca, macar in situatia data, sa nu mai aud lamentarile dambovitene "ne-au furat", "coalitie monstruoasa impotriva noastra" si alte de-astea. Vreti lista completa a tarilor care nu ne-au dat nici macar un punctisor de slabi ce-am fost? Iaca: Marea Britanie, Macedonia, Ucraina, Germania, Estonia, Bosnia Hertegovina, Albania, Belgia, Letonia, Serbia, Islanda, Norvegia, Ungaria, Andorra, Polonia, Slovenia, Armenia, Cehia, Olanda, Turcia, Malta, Elvetia, Azerbaidjan, Grecia, Finlanda, Croatia, Suedia, Belarus, Lituania, Rusia, Muntenegru, Georgia si Danemarca. 33 din 42 (42, nu 43, pentru ca, fireste, Romania nu conteaza in lista)
Dar daca tot n-am prea avut ce asculta, am inceput sa fac calcule. Si am ajuns la concluzia ca am putea lejer castiga un Eurovision, daca am trimite o melodie de Doamne-ajuta, care sa se situeze in majoritatea clasamentelor in jur de locul 5. Nu credeti? Ca sa facem precum Rusia, 272 de puncte nu trebuia decat sa facem o medie de 6,2 din partea celor 40 de tari (sa le zicem) indiferente, iar cu cate 12 puncte din partea fratilor moldoveni si capsunari spanioli (cum, de altfel, s-a si intamplat) ajungeam exact la totalul mai sus pomenit. Dar pentru asta nu trebuia sa ne ducem cu o lalaitura pe care nici macar vocile de exceptie ale lui Vlad si Nico (care, de altfel, n-au fost aseara in forma maxima) n-au putut-o salva.
Cum facem totusi sa trimitem o piesa care sa poata realiza cele de mai sus schitate? Pai sa incepem prin a ne pune intrebari. Prima dintre ele ar fi de ce, la un concurs la care doar votul publicului conteaza, noi introducem un juriu in ecuatia votului intern? Iar a doua, si cea mai importanta, ar fi cum naiba o piesa sclipitoare (raportata la bahlelile de aseara), precum Brasil a lui Tom Boxer cu Anca Parghel, n-a putut sa intre nici macar in semifinalele romanesti?

Niciun comentariu: